W trosce o Panstwa zdrowie oraz z uwagi na Zarzadzenie Pana Rektora nr R-0201-17/2020
z dnia 11.03.2020 r., dotyczace zawieszenia zajec stacjonarnych na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego,
harmonogram realizacji w Projekcie POWER ulegnie zmianie.
ZAPISZ sie na warsztaty/szkolenia, a gdy tylko sytuacja sie uspokoi, poinformujemy Cie mailowo o nowym harmonogramie warsztatów/szkolen.
POWER 3.5 dla UEK
Archiwalne rekrutacjeTu znajdziesz wszystkie szkolenia / warsztaty / seminaria,
które realizowane były w przeszłości w ramach Projektu POWER 3.5
Zadanie 02
Program szkoleń i warsztatów dostosowany do indywidualnych potrzeb Studentów!
Interaktywna decyzyjna gra terenowa [58]
Prowadzący:
dr Jakub Głowacki
Cel:
Studenci zdobędą kompetencje miękkie z zakresu komunikacji, wyszukiwania informacji, analityczne dot. umiejętności rozwiązywania problemów dzięki udziałowi w interaktywnej decyzyjnej grze terenowej.
Liczebność grupy: 5 osób
Ilość grup: 4
Czas trwania: 14 godzin
Harmonogram:
- zgodny z planem zajęć udostępnionym wkrótce
seminarium prowadzone w systemie living lab [62]
Prowadzący:
dr hab. Łukasz Mamica, prof. UEK
dr Monika Mazur – Bubak
Cel:
Studenci zdobędą kompetencje z zakresu komunikacji, wyszukiwania informacji oraz kompetencje analityczne dot. umiejętności rozwiązywania problemów i weryfikacji konkretnych zapisów dokumentów prawnych.
Projekt Living Lab będzie realizowany przy współpracy z Fundacją e-konsument oraz biurem europosłanki Parlamentu Europejskiego Janiny Ochojskiej, zasiadającej w komisjach EMPL (Komisji Zatrudnienia i Spraw Socjalnych) oraz ECON (Sprawy Gospodarcze i Monetarne). Tematyka zajęć w systemie Living Lab będzie dotyczyła różnych aspektów i działań na rzecz realizacji Sustainable Development Goals.
Tematy:
- Wprowadzenie do pracy w europarlamencie oraz przybliżenie problematyki ecocide (tzw. ekobójstwa).
- Sporządzenie propozycji argumentacji dotyczącej wprowadzenia zbrodni przeciw środowisku naturalnemu jako jednej ze podlegających Rzymskiemu Statutowi Międzynarodowego Trybunału Karnego.
- Omówienie zasad i obowiązków pracy jako shadow reporter oraz zaprojektowanie poprawek do raportu komisji DROI dot. praw człowieka.
- Weryfikacja propozycji i ich konsultacja z osobą pracującą jako shadow reporter.
- Wybrane problemy odpowiedzialnej konsumpcji w przemyśle spożywczym. Analiza dobrych praktyk w zakresie produkcji i konsumpcji żywności przedstawione na przykładzie materiałów powstałych w ramach projektów Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
- Wpływ przemysłu odzieżowego na współczesne problemy społeczno-gospodarcze. Dobre praktyki w zakresie ograniczania konsumpcji oraz zanieczyszczenia środowiska przeze przemysł tekstylny. Opracowanie propozycji rozwiązania problemów związanych z nieodpowiedzialną konsumpcją.
- Problemy wdrażania 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ.
Liczebność grupy: do 10 osób
Ilość grup: 2
Czas trwania: 60 godzin dla SUM, 90 godzin dla studiów licencjackich
Harmonogram:
- zgodny z planem zajęć
Certyfikowane szkolenie z wizualizacji 3D (3dsMax) [69]
Prowadzący:
Kompugraf Salon Grafiki Komputerowej Sp. Cywilna
Opiekun merytoryczny:
dr Artur Hołuj – Katedra Gospodarki Przestrzennej
Cel:
Zapoznanie studentów z podstawami modelowania obiektów 3D, teksturowania, renderowania i oświetlenia w programie 3dsMAX.
Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji cyfrowych i zawodowych.
Tematy:
- Podstawowe funkcje programu
- Tworzenie obiektów
- Tworzenie scen
- Techniki modyfikacji obiektów
- Materiały i tekstury
- Światła – techniki oświetlenia sceny
- Renderowanie scen
Liczebność grupy: 15 osób
Tryb: szkolenie zdalne
Czas trwania: 15 godzin
Harmonogram:
Szkolenie certyfikowane PRINCE2 Foundation [70]
Prowadzący: Inprogress Szkolenia sp. z o.o.
Trenerzy: Marcin Jackowski, Artur Mochocki
Program szkolenia: Pobierz program
Liczebność grupy: 15 osób/edycję
Rekrutacja: 29.01.2021 r. – 28.02.2021 r. Liczba miejsc ograniczona, możliwe jest wcześniejsze zakończenie rekrutacji.
Harmonogram (24h + egzamin certyfikujący):
- Edycja I 1 – 8.01.2021 r. – 8h szkoleniowych, 15.01.2021 r. – 8h szkoleniowych, 22.01.2021 r.- 8
h szkoleniowych - Edycja II – 12.03.2021 r. – 8h szkoleniowych, 19.03.2021 r. – 8h szkoleniowych, 26.03.2021 r. –
8h szkoleniowych - Edycja III – 7.05. 2021 r. – 8h szkoleniowych, 14.05.2021 r. – 8h szkoleniowych, 21.05.2021 r. –
8h szkoleniowych - Edycja IV – 5.11.2021r. – 8h szkoleniowych , 12.11.2021 r. – 8h szkoleniowych, 19.11.2021 r. –
8h szkoleniowych
Warsztaty kształcące kompetencje miękkie - negocjacje [75]
Prowadzący:
- dr hab. Łukasz Mamica, prof. UEK
- dr Piotr Kopyciński
- dr Jakub Głowacki
- dr Monika Mazur-Bubak
- dr Paweł Białynicki-Birula
Cel:
Zajęcia kształcące kompetencje miękkie w zakresie rozwiązywania sytuacji problemowych dzięki wykorzystaniu studiów przypadku
Liczebność grupy: min. 5 osób
Czas trwania: 15 godzin
Harmonogram: zgodny z planem zajęć. Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym.
Miejski obóz badawczy- zajęcia praktyczne realizowane w formie projektowej [77]
Prowadzący:
- dr hab. Anna Karwińska, prof. UEK
- dr inż. arch. Dorota Jopek
- dr Michał Kudłacz
Liczebność grupy: maksymalnie 20 osób
Tematy:
Moduł I – Badania miejskie – podstawy teoretyczne:
Miasto jako przedmiot badań socjologii – prof. dr hab. Anna Karwińska,
Miasto jako przedmiot badań planowania urbanistyki – dr inż. arch. Dorota Jopek,
Miasto jako przedmiot badan polityk publicznych – dr Michał Kudłacz oraz
Warsztaty podsumowujące.
Łączny wymiar godzin to 5 h (konwersatoria (3 h), warsztaty (2 h)).
Moduł II – Realizacja projektu badawczego – konwersatoria + warsztaty + badania terenowe.
Koordynatorem Modułu II jest dr Michał Kudłacz, który poprowadzi zajęcia z zaproszonymi ekspertami.
Łączny wymiar godzin to 60 h (konwersatoria (9 h), warsztaty (51 h)).
Warsztaty on-line z kompetencji poznawczych i społecznych [80]
Prowadzący:
- dr Ewa Cierniak-Szóstak
- dr Katarzyna Kwarcińska
Cel:
Warsztaty kształcące kompetencje poznawcze i społeczne prowadzone zdalnie na platformie moodle za pomocą interaktywnych zadań.
Liczebność grupy: 8-10 osób
Czas trwania: 30 godzin
Harmonogram: planowane rozpoczęcie warsztatów listopad 2020
Tematy: Moduły realizowane będą w trybie zdalnym:
- Moduł I – Krytyczne myślenie 6h (3+3) – dr Katarzyna Kwarcińska
- Moduł II – Trening twórczości i Design Thinking 7h (4+3) – dr Katarzyna Kwarcińska
- Moduł III – Praca zespołowa 6h (3+3) – dr Ewa Cierniak-Szóstak
- Moduł IV – Gry i zachowania społeczne 7h (4+3) – dr Katarzyna Kwarcińska
- Moduł V – Gra podsumowująca 4h (4) – dr Ewa Cierniak-Szóstak
Warsztaty: Analiza danych w systemach IoT [87]
Prowadzący:
dr Paweł Wołoszyn, mgr Przemysław Płyś
Cel:
Dostosowanie wiedzy studentów do potrzeb i oczekiwań pracodawców, przemian społeczno-gospodarczych wynikających z rozwoju technologicznego i zaobserwowanych trendów w branży IT i przemyśle.
Tematy:
- Praktyczne wprowadzenie do elektroniki 5h
- Podstawy elektroniki cyfrowej 5h
- Programowanie mikrokontrolerów 5h
- Sensory i mechanizmy wykonawcze 5h
- Obsługa komunikacji sieciowej 5h
- Platformy rejestracji danych 5h
- Możliwości inteligentnej analizy danych 5h
- Projekt końcowy 5h
Liczebność grupy: 10 osób
Ilość grup: 1
Czas trwania: 40 godzin
Harmonogram:
- 03.04.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 03.04.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 17.04.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 24.04.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 08.05.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 15.05.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 22.05.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 29.05.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
- 05.06.2020 r. (piątek), 15:00-19:15, sala seminaryjna 425, Biblioteka
WARSZTATY: Nowoczesne metody zarządzania produkcją [92]
Prowadzący:
dr Dariusz Firszt
Cel:
Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami produkcji (w szczególności Lean Production).
Podniesienie kompetencji zawodowych.
Tematy:
- Ewolucja organizacji systemów produkcyjnych – 2h
- Narzędzia oceny procesów produkcyjnych – 2h
- Przegląd współczesnych metod zarządzania produkcją – 2h
- Koncepcja Lean Production w teorii – 4h
- Restrukturyzacja procesów produkcyjnych – 2h
Liczebność grupy: 10 osób
Czas trwania: 12 godzin
Harmonogram:
- czwartek 16.12.2021 15:00 – 18:00, sala 521 Ustronie
- piątek 17.12.2021 15:00 – 18:00, sala 521 Ustronie
- wtorek 21.12.2021 15:00 – 18:00, sala 521 Ustronie
Warsztaty: Jak być przedsiębiorczym [97]
=> REKRUTACJA ZAKOŃCZONA <=
Prowadzący:
dr hab. Marcin Gębarowski, prof. UEK
Cel:
Uczestnicy zapoznają się z problematyką zakładania i funkcjonowania własnej firmy . Poznają obowiązki przedsiębiorcy, podstawowe pojęcia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i przydatne zagadnienia prawne. Uczestnicy warsztatów prześledzą drogę zakładania działalności – od pomysłu, poprzez biznesplan, marketing, aż do skutecznego rozwoju.
Tematy:
- Podstawowe pojęcia związane z rynkiem i działalnością gospodarczą 2h
- Istota przedsiębiorczości oraz cechy osoby przedsiębiorczej 2h
- Zakładanie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej 3h
- Kreatywne myślenie – poszukiwanie pomysłów na własny biznes 2h
- Marketingowe aspekty prowadzenia własnej działalności gospodarczej 1h
- Tworzenie biznes planu 2h
Liczebność grupy: 10 osób
Ilość grup: 1
Czas trwania: 12 godzin
Forma: zajęcia zdalne
Harmonogram:
- 09.12.2020 r. (środa) godz. 10:00 – 13:00
- 15.12.2020 r. (wtorek) godz. 14:00 – 17:00
- 16.12.2020 r. (środa) godz. 10:00 – 13:00
Warsztaty: Wykorzystanie metod analizy sensorycznej w doskonaleniu i opracowywaniu nowych produktów [98]
Prowadzący:
dr Paweł Turek
Cel:
Studenci nauczą się planować eksperymenty z analizy sensorycznej oraz interpretować uzyskane wyniki. Otrzymają wiedzę z zakresu metodologii analizy sensorycznej właściwą do prowadzenia badań w opracowaniu innowacyjnych produktów i doskonaleniu produktów już będących na rynku. Poznają sposoby badania preferencji konsumenckich oraz specyfikę sensorycznych badań konsumenckich w raz z interpretacją danych z wykorzystaniem programu Statistica. W trakcie szkolenie wykorzystane zostanie nauczanie problemowe. Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji zawodowych, analitycznych wraz z umiejętnością interpretacji danych w programie komputerowym.
Tematy:
- Metodologia oznaczeń analizy sensorycznej – 4h
- Sposoby badania preferencji/akceptacji i pożądalności produktów przez konsumentów – 4h
- Analiza i interpretacja wyników oznaczeń konsumenckich – 4h
Liczebność grupy: 10 osób
Ilość grup: 1
Czas trwania: 12 godzin
Harmonogram:
- 15.12.2021 godzina: 10:30 – 13:30, sala analizy sensorycznej ul. Sienkiewicza 4
- 17.12.2021 godzina: 10:00 – 13:00, sala analizy sensorycznej ul. Sienkiewicza 4
- 22.12.2021 godzina: 10:00 – 13:00, sala analizy sensorycznej ul. Sienkiewicza 4
Warsztaty kształcące kompetencje miękkie [110]
=> REKRUTACJA ZAKOŃCZONA <=
Prowadzący:
dr Piotr Klimczyk,
dr Janusz Rosiek,
dr Renata Winkler,
dr Agnieszka Witoń,
dr Gabriela Wronowska,
mgr Katarzyna Kłosowicz-Taborek,
mgr Justyna Tomala,
mgr Dominik Wieczorek,
Cel:
Studenci w wyniku uczestnictwa w warsztacie podniosą poziom kompetencji miękkich oraz społecznych niezbędnych dla dobrego funkcjonowania na rynku pracy, zwłaszcza w zakresie: komunikatywności, umiejętność aktywnego słuchania, umiejętności zarządzania
czasem, elastyczności pracy. Po szkoleniu uczestnik będzie wiedział: jak radzić sobie na rynku pracy i jak planować swój rozwój zawodowy, a także umiał: skutecznie się komunikować, argumentować własne zdanie, formułować trafne opinie, analizować dane z różnych obszarów rynku.
Tematy:
1. Kim jestem? Zdiagnozowanie swoich mocnych i słabych stron, oraz umiejętności
osobistych i interpersonalnych. Pokolenie X,Y, Z na rynku pracy. Autoprezentacja i
wystąpienia publiczne. CV.
2. Techniki perswazji.
3. Pieniądz cyfrowy a tradycyjny. Umiejętność prowadzenia sporu i dyskusji.
4. Czy warto rozwijać zielona gospodarkę? Argumenty za i przeciw.
5. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn a gospodarka.
6. Euro – debata oxfordzka.
7. Problem Based Learning – Praca na problemie.
8. Zarządzanie sobą w czasie.
9. Zarządzanie stanowiskiem pracy.
Warsztat zostanie uzupełniony o 6 h indywidualnego e-learningu.
Liczebność grupy: 10 osób
Czas trwania: 36 godzin
Tryb: zdalny
Harmonogram:
23.04.2021 r. (piątek), 9:00-15.30
30.04.2021 r. (piątek), 9:00-15.30
07.05.2021 r. (piątek), 9:00-15.30
14.05.2021 r. (piątek), 9:00-15.30
21.05.2021 r. (piątek), 9:00-15.30
Szkolenie certyfikowane Agile Foundation [113]
=> REKRUTACJA ZAKOŃCZONA <=
BRAK MIEJSC
NASTĘPNY NABÓR: LISTOPAD 2021
Prowadzący: Altkom Akademia S.A.
Trenerzy: Michał Leśniak, Jerzy Wittek
Program szkolenia: Pobierz program
Liczebność grupy: 12 osób/edycję
Rekrutacja: 29.01.2021 r. – 28.02.2021 r. Liczba miejsc ograniczona, możliwe jest wcześniejsze zakończenie rekrutacji.
Harmonogram (24h + egzamin certyfikujący):
- Edycja I 13-15.01.2021 r. – 9:00 – 16:00
- Edycja II 10-12.03.2021 r. – 9:00 – 16:00
- Edycja III 12-14.05.2021 r. – 9:00 – 16:00
- Edycja IV 17-19.11.2021 r. – 9:00 – 16:00